בחירת שלט לעסק איננה עניין של מה בכך. זאת, מן הטעם הפשוט ששילוט עסקי מקפל בתוכו מטרות רבות וחייב לספק מענה לשורה ארוכה של פרמטרים. כמו כן, מדובר בהחלטה אשר תלווה אתכם לאורך שנים, ובכל יום בבוקר כאשר תבואו (אתם ועובדיכם) בשערי המקום. על מנת לעשות מעט סדר בדברים, החלטנו להגיש לכם כעת את המדריך המקוצר לשאלת מיליון השלטים – איך בוחרים שלט לעסק.
בחירת שלט לעסק – חלק בלתי נפרד מהמיתוג
הנקודה הראשונה שעליכם להכיר היא ששלט לעסק הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהמיתוג שלכם ומהמסר שאותו אתם מבקשים להעביר ללקוחות, לספקים, לאורחים ואף לעובדים. ואכן, מלבד השלב ההתחלתי והברור של עיצוב שלט לעסק בהתאם ללוגו ו/או סלוגן שיווקי, חשוב שבחירת השלט תהיה בהתאם לעסק הספציפי. למשל, עסקים בתחום המזון והמשקאות יכולים להעדיף שלטי ניאון המספקים מענה גם בשעות החשוכות, עסקיים משרדיים כמו משרדי עורכי דין יכוונו להתקנת שלט שמשדר מקצועיות ויוקרה וכן הלאה.
ניתן לראות בנקל כי בחירת שלט לעסק מתקשרת לא רק לעיצוב הגרפי אלא גם לפרמטרים כגון סוג השלט, חומרי הגלם מהם הוא עשוי, גודל השלט וכדומה. כל ההיבטים הללו הינם קריטיים לקשר שבין שילוט עסקי ומיתוג. מעבר לכך, בחירת שילוט דורשת ממכם גם להתכתב עם השפה העיצובית של המקום. לדוגמה, מבחינת צבעים, גוונים, גודל, צורה, סגנון וכיוצא בזה.
אל תשכחו את מטרת השלט
שלטים לעסקים יכולים להיות בעלי מטרות שונות ומגוונות. ראשית, ברור אפוא כי כל שלט לעסק מותקן בכדי להצהיר ברבים – “הנה אני כאן”. לעיתים, בעל המקום מסתפק בשם העסק בלבד, ולעיתים יש מקום לשקול הוספת פירוט נוסף. לדוגמה, “מילאנו – פיצריה ומסעדה איטלקית”. לא אחת, שלט לעסק משמש גם לצרכים פונקציונאליים שונים כגון שימוש בסלוגן או מוטו להעברת מסר שיווקי קליט, עיצוב השלט מתוך צורך לענות על מטרות הכוונה של הציבור וכדומה. במסגרת בחירת שלט לעסק, עליכם להכיר היטב לא רק את האיזון שבין השלט למיתוג והפרסום, אלא גם את המטרות שאתם מעוניינים להפיק מהשילוט במרוצת הזמן.