אין צורך להכביר במילים אודות החשיבות הרבה אשר מקופלת בבחירה נכונה ומדויקת של שלט לעסק. בימים בהם אנו נתקלים במגוון עצום של שלטים לעסקים באין ספור גדלים, עיצובים, צבעים, חומרי גלם ואלמנטים, הבחירה בשלט איננה משימה פשוטה. כעת, הבה נבחן את הנושא מנקודת מבט אחרת, כיצד שלט לעסק יכול להיות הרבה יותר מהודעה על מיקום ואיך פתרונות שילוט מתכתבים עם מוניטין, מיתוג ושיפור מכירות.
שלט לעסק הוא חלק מהותי, אינטגרלי ובלתי נפרד מהמיתוג של המקום. בין אם מדובר על שילוט חוץ אשר פונה אל הקהל הרחב, ובין אם עסקינן בפתרונות שילוט פנים המותקנים במתחמים סגורים ואף בתוך העסק עצמו, עיצוב נכון וחשיבה יצירתית יכולים להפוך כל שלט למנוע שיווקי ומכירתי. כלומר, לשמש את העסק גם לצורך הרחבת קהל לקוחות ו/או העברת מסר של איכות, יוקרה, סגנון, אטרקטיביות וכדומה. בדומה ללוגו, אשר פעמים רבות מוטבע על השלט, גם כאן ישנה דרישה לחיבור מקצועי בין אלמנטים רגשיים, צרכים פונקציונאליים, מסרים שיווקיים והנעה לפעולה.
אוקיי, אז איך שלט לעסק משפר את המכירות?
כפי שכבר אמרנו, שילוט עסקי מסוגל בהחלט לשפר את המכירות ולשדר מסרים שיווקיים. הבחירה באופן שבו המסר השיווקי מועבר ללקוח צריכה להתאים לסוג העסק ואופיו. השלט יכול לכלול למשל אלמנטים נוספים מעבר ללוגו והשם. לדוגמה, שילוט אשר כולל גם סלוגן מדליק או פירוט אודות השירות במקום. בחירה בשלטים מסוג זה מאפשרת לבעל העסק לא רק לקרוא ללקוחות ולהצהיר “אני כאן”, אלא גם להכין אותם לקראת השירות שמצפה להם. דהיינו, הלקוח אשר מגיע אל העסק עבר כבר תהליך ראשוני של מכירה בזכות תחושה ורגש שמקבלים את פניו בשלט.
פעמים רבות, המסרים השיווקיים והמכירתיים של העסק אינם “בולטים” לעין אלא נמסרים “בין השורות”. לדוגמה, משרד יוקרתי שמשדר מסר של איכות באמצעות עיצוב בסגנון מסוים. כאן, סוגיית הפרשנות היא רחבה אך במקרים לא מעטים זוהי בחירה נכונה עבור העסק. זאת, מכיוון שלקוחות אינם תמיד מקבלים היטב מסרים בולטים מדי או בעלי אפקט מכירתי גלוי המוצב בחזית.
מטרתם הראשונית והטבעית ביותר של שלטים לעסקים, הצבעה על מיקום, יכולה אף היא לשמש בתור מנוע שיווקי בהתאם לנסיבות. למשל, מסעדות ועסקי מזון אשר מציגים לראווה שלטים מוארים המספקים להם נראות מקסימלית גם בשעות חשוכות (כגון שלטי ניאון), מרכזים מסחריים אשר שלטיהם בולטים במרחב ומושכים לקוחות מהסביבה וכדומה.
למעשה, זוהי דרך לשיפור מכירות אשר מתכתבת עם הצורך הראשוני שעומד בבסיס הסיבה להתקנת שלט לעסק. לעיתים, כאשר יש צורך בכך, השלט יכול לשמש כאמצעי הכוונה על ידי כך שהוא מותקן בעודו חשוף במרחב ועם חץ לכיוון הפנייה הנכונה.
עיצוב, חדשנות, סגנון
שלטים לעסקים משמשים לצרכים מגוונים ורבות דובר על הקשר שבין פתרונות שילוט למוניטין ומיתוג. על מנת למקסם את נראותו של השלט, ובכדי להשתמש בו כאבן שואבת ללקוחות פוטנציאליים, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית אשר מכירה היטב את התחום. חברת שלטים בעלת ניסיון תוכל לסייע לבעל העסק לעצב נכון את השלט, לבחור את חומרי הגלם (תוך התייחסות לסביבה ולתנאי השטח), לעזור בהתאמת סוג השלט לסוג העסק וכו’.
היות שסוגיות כגון מוניטין ומיתוג קשורות לאלמנטים שיווקיים עדכניים, חשוב לבחור שלט מודרני וחדיש. כיום, שלטים לעסקים זמינים במניפה רחבה ומדהימה של עיצובים, צבעים, גדלים, גוונים, חומרי גלם, אלמנטים, טכנולוגיות ועוד. ככל שהשלט יהיה עדכני ומקצועי יותר, וככל שהוא יתאים לחלל ולסביבתו באופן כזה שנראותו תבלוט ותשמור על עוצמתה לאורך שנים, כך השלט ימלא בהצלחה אחר מלוא מטרותיו (ובמקביל, יעזור לבעל העסק לשפר את המוניטין ולהגדיל את היקף המכירות).