מאחורי המונח הכל כך פשוט לכאורה שלט פרסום ניתן למצוא לא מעט סוגים, סגנונות ומשמעויות, שלחלקם – ננסה להתייחס כאן. אבל, בואו ונתחיל בהגדרה – מה הם, בכלל, שלטי פרסום?
שלטי פרסום הם שלטים שסוגם, גודלם ועיצובם משתנה, אבל, יש להם (לכל אחד ואחד מהם) מטרה זהה – למתג, לשווק ולפרסם את העסק שהציב אותם. כאמור, הדרכים לכך עשויות להיות שונות ורבות, הן מבחינת סוג השלט, הן מבחינת מטרתו העיקרית (למשל, שלט מסוים יכווין אתכם לרכישת מוצר מסוים, בעוד ששלט אחר יקרא לכם לתרום למטרה ספציפית), הן מבחינת הרכב תוכנו של השלט וכן הלאה. אבל, עובדתית, הם כולם שלטי פרסום.
במה תלוי הגודל של שלט פרסום?
כפי שכתבנו בתחילה, שלטי הפרסום עשויים להיות מגוונים בגדלם, והעניין, לרוב, תלוי בתקציב העומד לרשותו של העסק או הגוף המפרסם אותם. כך, למשל, תוכלו לפרסם את העסק שלכם בשלטים המשתרעים לכל גובהו של בניין רב קומות, ומצד שני – תוכלו להסתפק גם בשלט בגודל שיתאים ללוח המודעות הציבורי המקומי בשכונה מסוימת. גם מבחינת חומרי גלם, שלטי פרסום מתייחסים למגוון רחב – ישנם שלטי פרסום העשויים מנייר או מבד שעליהם מודפס התוכן הפרסומי הרצוי, ומצד שני, שלטי פרסום מתקדמים ומוארים, בדומה לאלה שאותם ניתן לראות בתחנות האוטובוס ובמקומות דומים. תקציב פרסום גדול יותר יקדם אתכם אל תחום השילוט האלקטרוני, דרך שלטי לד או באמצעות אותיות בתלת-מימד המוצמדות לשלט או עומדות בפני עצמן.
המושג שלט פרסום עשוי גם להתייחס לשלטי החוצות, שמאז ומתמיד, היוו סמלי סטטוס למותגים גדולים ומובילים. הם יכולים להופיע כאותם שלטים המקשטים בניינים לאורכם או לרוחבם, ויכולים אף להופיע כמסכי ענק דיגיטאליים, כדוגמת אלו שאותם ניתן לראות בטיימס סקוויר בניו יורק. אלה וגם אלה, הם שלטי פרסום.
שלט פרסום – למה הוא יכול לשמש?
שלטי פרסום יכולים לשמש לצורך יצירת השילוט הנדרש בתחנות האוטובוס וברכבת – למעשה, אם היינו צריכים להתייחס לסוג אחד מסוים של שלטי פרסום, סביר מאד להניח שזה היה סוג שלט פרסום הנפוץ ביותר שאותו כולם מכירים. אנחנו נחשפים אליהם, בין אם במודע ובין אם באופן תת מודע, ויש להם השפעה על הרגלי הצריכה שלנו, בין אם נרצה בכך ובין אם לאו. שלטי החוצות הללו, הממוקמים בתחנות האוטובוס ממלאים חלק חשוב בקמפיינים ובפרסום ומהווים חלק בפרישת המדיה הרחבה המתייחסת גם למדיות האחרות
חשוב להתייחס לכך כי שלטי חוצות אלו, במרבית המקרים, מתייחסים לציבור שהינו בעל הרגלים קבועים למדי והפרסום מגיע לקהל פעם אחרי פעם. לכן רצוי להתאים את המסר המתקשר לעצם הנסיעה, תוך יצירת “התקדמות” או וורסטיליות במסרים שאותם מעביר הפרסום.
שלטי פרסום הממוקמים במיקום מרכזי בצידי הדרך – סוג נוסף של שלט פרסום, אף הוא מוכר היטב, הוא סוג השלטים שאותם אנחנו פוגשים כשהם מעטרים את הצמתים, ואת צידי הכבישים. גם כאן, המדובר במשפחה שלמה של שלטי פרסום שמטרותיהם הפרטניות משתנות, כמו גם גודלם והעיצובים שלהם.
שלטי פרסום המכונים “מכוונים” – שלטי פרסום הממוקמים, לרוב, על איי התנועה או בין הכבישים. על אף, שבחלק גדול מהמקרים, “מכוון” ישמש להכוונת הנוהגים והולכי הרגל לרחובות הסמוכים לאזור שבו הוא ממוקם, מפרסמים שמעוניינים לקדם את עסקם באזור מסוים, ליידע בנוגע להנחות ולמבצעים, להודיע על פתיחת סניף באזור וכד’, אף הם, משתמשים במכוונים לשם כך. קמפיין שלטי פרסום בתצורת מכוונים יתייחס למיקומים השונים, תוך שמירה על אחידות מיתוגית והשגת חשיפה נקודתית לוקאלית רחבה ככל הניתן.
שלטי פרסום דיגיטליים – נחשב לאחד מהפורמטים החדשניים והמתקדמים ביותר של שלט פרסום, ומתבצע באמצעות הצבת מסכי הטלוויזיה או הצבת מסכי לד במיקומים שונים, כדוגמת צירי תנועה מרכזיים, אצטדיוני ספורט, תחנות דלק וכן הלאה. שיווק באופן זה הוא דינאמי ולרוב, יכול רוטאציה של מספר מפרסמים. לחילופין, במקומות כמו סניפי הדואר, הרוטאציה לא תהיה של המפרסמים, אלא של המוצרים המופיעים על המסך.
כפי שניתן להבין, שלטי פרסום הוא שם גדול וכוללני, הכולל מתחתיו לא רק סוגי שלטי שונים, אלא אף משפחות שלמות של שלטים, שלכל אחת מהן יש מאפיינים ייחודיים משלה, כמו גם יתרונות, חסרונות ותחומים ומטרות שבהם שלטי פרסום מסוג זה עשויים להיות הבחירה החכמה והמתאימה ביותר. חשוב לדעת, כי על אף הלהיטות לפרסם, לא תמיד השלט הגדול ביותר, המתקדם ביותר או היקר ביותר יהיה השלט הנכון והמתאים לעסק שלכם, לפעילותו ולמטרותיו העסקיות, ולכן, לפני הבחירה, חשוב מאד להתייעץ עם איש מקצוע או חברת שילוט המתמחה בתחום, שיוכלו לסייע לכם בבחירת השלט המתאים ביותר לצרכים שלכם.
בראשית תעשיות שלטים מתמחה בתחום זה, ואנשי המקצוע שלה עומדים לרשותכם בטלפון 03-5500868 ובטלפון 03-5500757!