שלטי חוצות מהווים אמצעי פרסום אפקטיבי המאפשר חשיפה לקהל גדול ומגוון. יחד עם זאת, הצלחת פרסום זה תלויה רבות בתכנון נכון שלו. אז אם אתם מתכננים מסע פרסום מושקע וגדול על גבי שלטי חוצות, לפני שאתם מתחילים בפרסום קראו כמה דגשים שמומלץ להכיר.
מסרים ברורים וקצרים
מכיוון שבמרבית המקרים החשיפה לשלטי חוצות היא דרך רכבים לזמן קצר וקצוב, יש לדאוג שתכני השלט יהיו עם מסרים ברורים וקצרים שנחרטים בתודעת הצופים בהם. תכנים אלו יתבטאו הן בטקסטים של השלט, עם מספר בודד של מילים, וגם בדימויים שלו הממוקדים באלמנט אחד מרכזי. יחד עם זאת, אם בכול זאת רוצים להעביר מסר יותר ארוך ומורכב ניתן למצוא למטרה זו שלטים הולמים, למשל בתחנות אוטובוס ובסמוך לצמתים ראשיים ופקוקים עם שילוב של מסר עיקרי בולט לצד מידע נוסף יותר מפורט.
בחירת מיקום בהתאם לקהל יעד
בעת תכנון מסע פרסום על שלטי חוצות יש להבין ולהגדיר מיהו קהל היעד של המסע, מה שישפיע באופן ישיר על בחירת מיקום שלטי החוצות. כך למשל, אם מדובר בפרסום מקומי יש לבחור רק בשלטי חוצות במסגרת האזור הרלוונטי, בעוד ששלט המיועד לכוון אל בית העסק יש להציב בסמוך אליו. כמו כן, אם מדובר בפרסום מוצר לאכלוסיה מבוססת יש לדאוג למקם את השלטים בשכונות יוקרה, ואם מדובר במוצר עממי פרסום חוצות בתחנות אוטובוס יכול להיות מתאים ביותר.
בחירה בשלטים מתאימים
יש לדעת כי שלטי חוצות אינם אחידים ושיש בשוק סוגים שונים של שלטים המיוצרים על ידי חברות מובילות בתחום, כמו חברת שלטים בראשית הוותיקה והמוערכת. כך למשל, שלטים נבדלים אחד מהשני בגודלם ובצורתם, עבור גיליונות מודפסים או כשלטים דיגיטאליים. הבחירה בסוג וגודל השלט נקבעת קודם כל בהתאם להגדרות תקציב, וככול ששלט יותר גדול כך גם גדלה עלות הפרסום עליו. כמו כן, יש כאלו שיעדיפו להשקיע במספר בודד של שלטי ענק, למשל על גבי בניין רב קומות הנחרט בתודעה בעקבות אפקט הוואו, ואילו לאחרים יותר יתאים לבחור במספר רב של שלטים קטנים, הנחרטים בתודעת הצופים עקב החזרה הרבה עליהם.
שילוט חוצות כחלק מקמפיין רחב יותר
בהיותו לרוב אמצעי פרסום יקר, בדרך כלל מומלץ לשלבו עם קמפיין שיווק ופרסום יותר רחב, העושה שימוש במדיות נוספות כמו רשת האינטרנט, רשתות חברתיות, פרסום בסלולארי, בעיתונות כתובה, טלוויזיה וכו’. הרחבת הקמפיין מסייעת בהפיכת שילוט החוצות לעוד יותר אפקטיבי מפני שהוא כבר קיים בזיכרון הצופים וקהל היעד, כאשר חשיפה נוספת למידע מסוים במרחב הציבורי מגדילה את אמינות הפרסום ותורמת לצריבתו בתודעת הציבור.
שלטי טיזרים עם מסר בהמשכים
אמצעי אפקטיבי נוסף שניתן לשלב עם שלטי חוצות, הינה שיטת הטיזר. הווה אומר שתכני הפרסום מספקים מסר חלקי מסקרן ולאחר פרק זמן נוסף יעבירו את המשך המסר. יחד עם זאת, חשוב לשים לב שפרסום שכזה יעיל רק במקומות בהם עובר קהל קבוע שהשלטים מצויים במסלולו היומיומי, למשל באזור של משרדים. אפשרות נוספת לשלט עם טיזר הינה שלט דרכים המתחיל במסר מרומז מעורר עניין, ההולך ומתבהר בשלטים נוספים לאורך נתיב הנסיעה.
שימוש בפרסום חוצות דיגיטאלי
בימינו זמין לציבור המפרסמים גם שילוט חוצות דיגיטאלי. שילוט זה בדרך כלל מוצב במקומות הומי אדם והוא גם מאפשר למפרסם לשלוט ולשנות את תכני הפרסומת. בדרך ככל פרסום בשלטים אלו מתאים לקמפיינים יקרים, אולם ניתן גם למצוא שטחי פרסום דיגיטאליים הרבה פחות יקרים, למשל באזורי ספר, על גבי שלטים יחסית קטנים, במיקומים פחות מרכזיים או בגין זמן פרסום קצר על גבי השלט. כמו כן, התכנים המוצגים בשלטים אלו יכולים להתבסס פרסומות מקוצרות שהוכנו במקור עבור מדיום הטלוויזיה.
שלטי חוצות מיוחדים
כיום ניתן גם לבחור לפרסם על גבי שלט עם עיצוב מיוחד בהתאמה אישית, שבולט בנוף ומושך את תשומת לב הצופים. כך למשל, ניתן לבחור בשלטים החורגים מגבולות המשטח שלהם, שלטי ענק שנפרסים על פני קירות שלמים, שלטי תלת מימד, ושלטים בצורת אובייקט מפורסם כמו מכונית או ספל קפה. כמו כן ניתן ליצור שלטים שיש בהם תנועה, למשל שלט למיקסר שחלקו הפנימי מסתובב. יחד עם זאת, פרסום על שלטים מיוחדים אלו הינו יקר בהיותו כרוך לא רק בעיצוב פרסומות אלא גם בבניית השלט עצמו.
הימנעו מפרסום זול ולא איכותי
לצד שלטים חוקיים מושקעים מסוגים שונים, יש גם כאלו הבוחרים לתלות באמצע הלילה לצידי כבישים שלטי ברזנט זולים. חשוב לדעת כי שלטים אלו אינם חוקיים ועלולים לעלות למפרסם בקנסות. כמו כן שילוט זמני ורעוע זה אינו מומלץ בהיותו מייצר תדמית לא רצינית ולא איכותית של הגורם המפרסם.
הסתייעו בגורם מקצועי
בכדי להעלות את מידת האפקטיביות של פרסום חוצות מומלץ לקבל סיוע בעיצוב השלט ותכניו מגורם מקצועי, בין אם משרד פרסום או מעצב גרפי. בכל מקרה חשוב שלאותו גורם יהיה ניסיון מעשי בתחום, שיכיר חברות שילוט רלוונטיות, יחזיק במפת פריסות עדכנית של שלטי חוצות, ויוכל לספק מענה יעיל לצורכי השיווק והפרסום שלכם בהתאם לסוג מוצר או שירות, אופי קהל היעד, מיקום וגודל השלט וכדומה. עם גורם שכזה דאגו לתכנן ולעצב שלט פרסומות אפקטיבי וייחודי ולמקמו על גבי שלטים מתאימים, כך שימשוך את קהל היעד שאליו הוא מכוון.