בכל מקום אשר פנינו אליו מועדות אנו ניתקל בשלטים, המגוון רחב וכולל – שלטי חוצות, שלטי פרסום, שלטי הכוונה, שלטי תעבורה, שלטי עסקים והרשימה עוד ארוכה. מטרתו של השלט היא לספק מידע עבור נושא מסוים בכדי שימשוך את האנשים להתעניין ובצורה מסויימת גם להשתמש באותו מידע בכדי לגשת לאותו מקום, או לרכוש את אותו מוצר. שלטים הפכו להיות חלק אינטגרלי מחיינו בכך שנכנסו הם אל הכרתנו, ובאופן פשטני שגורם לנו להתבונן בהם כבדרך אגב.
לכל שלט יש מס’ אלמנטים שעליהם הוא מבוסס:
- סוג השלט: סוג המידע שהוא מספק – שלטי חוצות, בהם אנו נתקלים בכבישים מהירים ובפאתי העיר. שלטי פרסום, בהם אנו נתקלים ברחבי העיר, בתחבורה הציבורית, בתחנות האוטובוס והרכבת, בנמלי התעופה, וכדו’. שלטי הכוונה המקלים ומנגישים אותנו באופן נהיר ונוח אל היעד אליו אנו מעוניינים להגיע, ולחלופין שלטי הכוונה כהכנה לקראת מסלולי ריצה או שימוש במתקני ספורט ציבוריים ושלטי הכוונה במסלולי טיולים שונים. שלטי תעבורה המשמשים אותנו בכבישים. שלטי עסקים המהווים פרסום ומיתוג של מרכזי קניות, מרכזי בילוי, מוסדות שונים וגופים ציבוריים אחרים.
- עיצוב השלט: מראהו וסגנונו – קיימים סוגים רבים ושונים לשלטים בשוק. שלטי מדבקות, שלטי כיתוב וכיתוב תלת מימד המבוססים על פח, אלומיניום, זכוכית, פלסטיק וכדו’. שלטים מוארים המבוססים על תאורת לדים או ניאון. שלטי צג עם כתוביות מתחלפות. עיצוב השלט חשוב לא פחות מהתוכן המופיע בו, למשל, צבעים כהים יתנו ערך חזק ויבליטו את המידע הקיים. שלט עם צבעים רבים ישדר תוכן מיוחד וססגוני. דרך העיצוב של השלט אנו יכולים לשדר את מה שאנו רוצים לייצג אל האנשים באופן ייחודי ואומנותי.
- מיקום השלט: אופן מיקומו – כאמור סוגי השלטים ממוקמים עפ”י המידע שאותו הם מייצגים. שלטי פרסום ימוקמו בד”כ ברחבי העיר ומחוצה לה. שלטי מידע והכוונה ימוקמו בצמוד לפארקים וגנים ציבוריים או בדרך אל מקום ספציפי. שלטי מותג ימוקמו במרכזי קניות ובילוי, בצמוד לבתי עסק, וכשלטי פנים הממוקמים בתוך ובדרך אל המקום המיוצג.
תפקידם של השלטים להנחות את המבקרים המעוניינים ברכישת שירות או מוצר בדרך לביצוע תוכניותם מבלי לאבד את זמנם היקר ובאופן הכי יעיל ואיכותי.