כאשר אתם עומדים בפני בחירת שלט לעסק אתם ניצבים מול שורה ארוכה של פרמטרים אשר חלקם מצטלבים וחלקם משלימים. ואכן, בימים בהם פתרונות שילוט לעסקים זמינים באין ספור עיצובים וחומרי גלם, בעלי עסקים רבים עלולים למצוא עצמם “טובעים” בים המידע.
שאלות רבות יכולות לעלות על הפרק בשלב זה כגון למשל האם כדאי לבחור בהתקנת שלט ניאון מואר? האם ללכת על אותיות תלת מימד? מהו הגודל הרצוי של השלט ביחס לעסק המדובר? היכן להתקין את השלט לכדי נראות מקסימלית? האם כדאי לשלב בעסק גם מסרים שיווקיים מעבר ללוגו? ועוד ועוד.
מרבית התשובות לשאלות הללו נמצאות בתהליך ראשוני של אפיון ומחקר מקדים. ממש כמו לפני תכנון משרד או עיצוב לוגו, התקנת שלט לעסק חייבת להתכתב עם הצרכים הפונקציונאליים, הרגשיים והדקורטיביים של המקום. השלט צריך למצוא את נקודת האיזון המושלמת שבין כל הפרמטרים הרלבנטיים, וזאת בכדי לאפשר לו למלא אחר מטרותיו בהצלחה ולאורך שנים. בנוסף, יש לזכור כי התקנת שלט לעסק איננה עניין של יום-יום. לאחר הבחירה בשלט והתקנתו בפועל, סביר להניח שהשלט ימשיך להיות מוצב במקום למשך תקופת זמן ארוכה.
מומחים בתחום השילוט יודעים היטב להסביר כי בחירת שלט היא בסופו של דבר נגזרת של תהליך אפיון ראשוני. מהו אותו תהליך אפיון ומהם ההיבטים המרכזיים (והמשניים) שלו? ובכן, על כך ברשימה זו.